My Weekend

Hi cuties~ ^^

Jag har varit en usel bloggerska de senaste dagarna... Så nu tänkte jag gottgöra er - mina trogna och underbara läsare - genom att summera ihop vad jag gjort i helgen. Så ni får lite koll på vad jag haft för mig. ^_~'

Eftersom att mammi tog ledigt torsdag och fredag så fick vi en alldeles egen "långhelg" tillsammans, vilket jag är supertacksam över.♡

Ja, jag kan ju börja med att säga att jag har varit så otroligt slö den här helgen som inte ens orkat sminka mig.. Men det är väl bara bra att låta ansiktet vila lite.^^

Eftersom att mitt rum här hos mamma lite av en katastrof så bestämde vi oss i torsdags för att åka till IKEA och kolla på lite nya möbler och dylikt! Wiie~

Maaaat~ ♡
Tog någon vegetarisk ostfylld schnitzel, , såå god!*-*

Till förrätt blev det en liten skagen med grovt bröd och efterrätten fick bli en chokladmousse! Yuuum~



Hittade världens finaste krukor som jag bara var tvungen ge plats åt i mitt blivande rum!

Därefter åkte vi och handlade lite saker vi skulle ha till kvällen. 

Haha, blev så imponerad av den här kompositionen av colaflaskor som i sig bildade en superstor colaflaska! Ibland är jag lättroad måste jag säga...(笑)

Och som att den gigantiska colaflaskan inte var nog så hittade jag strax därefter dom här grymt stora chokladbollarna! Vill ha!!



Tillslut - efter en lång dag av vandring på affärer - så fick vi äntligen våran efterlängtade kvällsfika! Ostkaka med färska jordgubbar och grädde. Nomnom. *¬*



På IKEA hittade vi även dom sötaste flaskorna som förvandlar den tråkigaste törstsläckaren till den finaste någonsin! Älskar dom!^^ Tänk att blanda tjusiga drinkar i dom här, mihii~

Har även förberett mina små fötter för mycket vandrande på Tokyos gator. Hehe ^_~

Och njutit av den svenska sommarsolen.♡

Ännu mer mat, haha..


Vi har även varit till ett stort växthus och köpt lite fina blommor nu i lagom tid till sommaren! Ååh älskar blommor~

Filmade faktiskt lite under vår vistelse till växthuset, så ska försöka sätta ihop någon mysig liten video av det så snart jag har tid. Haha känner mig lite som Ernst... Är kanske lite av en mysfarbror, haha!

Och såklart, på söndagen, firade jag och min bror underbara mamma på morsdag. Det går inte att beskriva med ord hur tacksam och glad jag är över att ha just dig som mamma, älskar dig så mycket.♡

I måndags blev jag och Lisa bjudna på middag hemma hos Amina, så himla mysigt. Kommer sakna dom nu när jag åker iväg.♡

Något annat som har tagit upp mycket av min tid de senaste dagarna är en J-dramaserie som jag nyligen börjat titta på, vid namn "Hana Yori Dango" (「花より男子」). Eller den engelska titeln; "Boys Over Flowers".

Jag har nu sett hela säsong 1 och 2 och jag måste säga att jag är totally in love with Hanasawa Rui! ((*-* ))) oh gosh..


Yes, idag får Rui avsluta mitt inlägg, haha... Ska se om jag kan göra ett inlägg där jag berättar lite mer om vad jag tyckte om den här dramaserien, tycker den förstjänar en liten recension!^^

Nu vet ni lite mer om vad jag har haft för mig de senaste dagarna!

See you soon~

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0