VATTENPLASKET 2014

Hello!^^

Idag har jag varit med och deltagit i något som jag till 100% vet att jag aldrig mer någonsin kommer att delta i, nämligen "Vattenplasket" i Hemavan!

Jag och min lilla kusin innan vi begav oss in i mardrömmen. Så glada och omedvetna om vad som egentligen väntar...


För er som inte vet vad detta såkallade "Vattenplasket" är för något så är det nämligen ett litet event som består av två sorters tävlingar, en spex och en "den som klarar att surfa över poolen vinner"! Men, vadå surfa över poolen(??) kanske ni tänker nu. Det är nämligen så att det är mer än bara utklädnad och bad i pool som ingår i denna tävling. Den andra biten är att man ska åka (i vad som helst) ner för en brant skidbacke för att därefter avsluta sin lilla tur i en iskall pool! Har man då tur (eller skills haha...) så kan man lyckas surfa över poolen! Fortsätt och skrolla så får ni se om vi lyckades med det eller inte...


...och nej, som ni ser på följande bilder och mitt fantastiskt välförklarande ansiktsuttryck på den högra bilden så förstår ni nog att surfa inte var någonting för oss. Norrlänningar som vi är så är det väl klart att man vill ta sig ett litet dopp i det iskalla vattnet. Mmh uppfriskande...

En ninja kommer till undsättning!

Och vem det är som håller på och tar en massa kort har jag ingen aning om vem det är... Skulle gärna vilja se alla dessa fantastiskt "smickrande" bilder han måste ha fått på oss... XD
Efter den här underbart skräckinjagande upplevelsen kämpade vi oss ner till de varma tunnorna för att över huvudtaget överleva! >< All känsel i min kropp var helt borta så det var verkligen skönt att få sätta sig i ett varmt bad! ^^

Jag ångrar absolut inte att jag deltog i detta! Det var en superkul och annorlunda upplevelse som jag är glad att jag gjorde! Dock så är jag tveksam till att jag kommer göra det igen. ^_~

Summa sumarum så har det här varit en riktigt rolig och händelserik dag!♡


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0